Autor |
Wiadomość |
Miszcz
Administrator 1
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 1374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pią 15:04, 01 Gru 2006 |
|
GRADIENT
Obszar tonalnego przejścia pomiędzy kolorami. Często w programach graficznych tak oznaczana jest funkcja pozwalająca wypełnić obszar przejściem tonalnym. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
 |
|
 |
Miszcz
Administrator 1
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 1374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pią 15:05, 01 Gru 2006 |
|
GRAFIKA RASTROWA
Metoda tworzenia grafiki komputerowej traktująca obraz jako zbiór bardzo małych niezależnych od siebie punktów tej samej wielkości (pikseli) ułożonych równo w wierszach i kolumnach. Rastrem nazywa się siatkę takich punktów. Pliki rastrowe nazywa się również plikami bitmapowymi. Typowe formaty plików rastrowych to BMP, TIFF, GIF i JPEG. Najpopularniejsze programy do tworzenia grafiki rastrowej to Paint, Photoshop i Paint Shop Pro |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
 |
Miszcz
Administrator 1
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 1374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pią 15:49, 01 Gru 2006 |
|
GRAFIKA WEKTOROWA
Metoda tworzenia grafiki komputerowej polegająca na generowaniu obrazu na podstawie jego matematycznego opisu, który określa pozycję, długość i kierunek prowadzonych linii. Obrazy wektorowe są kolekcjami wektorów, a nie punktów, jak w wypadku grafiki rastrowej. Przykładowo, narysowanie okręgu w formie wektorowej jest stosunkowo łatwe - wystarczy podać jego środek i promień (zamiast rysować bardzo wiele punktów). Zwykle grafik projektuje obraz metodą wektorową, a gdy zakończy pracę, zmienia ją na bitmapę. Grafikę wektorową można tworzyć m.in. przy użyciu popularnego programu graficznego CorelDRAW. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
 |
Miszcz
Administrator 1
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 1374 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pią 15:50, 01 Gru 2006 |
|
GUI
Graficzny interfejs użytkownika. W GUI wyposażone są nowoczesne systemy operacyjne, jak Windows, Mac OS czy OS/2. Typowymi elementami GUI są okna, rozwijane menu, przyciski, paski przewijania, ikony i zakładki. Użytkownik korzysta z interfejsu za pomocą myszy i klawiatury, klikając na graficzne reprezentacje poleceń zamiast wpisywać z klawiatury komendy. Programy napisane dla danego systemu operacyjnego zapożyczają i wykorzystują elementy jego graficznego interfejsu użytkownika, na przykład wygląd jego okien, przycisków czy kolorystykę. Ang. Graphical User Interface. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
 |
|